Δευτέρα 26 Απριλίου 2010

Επίσκεψη στη γαλακτοβιομηχανία "ΔΩΔΩΝΗ" και στο εργοστάσιο εμφιάλωσης νερού "Βίκος".

Σήμερα 26/4/2010 εμείς η Πέμπτη τάξη του Δημοτικού Σχολείου Σταυρακίου, μαζί με την Έκτη τάξη, κάναμε μια επίσκεψη στο εργοστάσιο παραγωγής γάλακτος της Δωδώνης. Για λόγους υγιεινής δεν μπορέσαμε να εισέλθουμε στο εργαστήριο κι έτσι περάσαμε σε μια αίθουσα όπου παρακολουθήσαμε μια ταινία σχετικά με την παραγωγή του γάλακτος σε τυρί. Αυτό που καταλάβαμε όλοι ήταν πως το γάλα είναι απαραίτητο για τον οργανισμό μας χάρη στο σίδηρο, τις βιταμίνες και πολλά άλλα που υπάρχουν μέσα σ' αυτό. Όταν τελειώσαμε από την συζήτηση που είχαμε αρχίσει, οι υπεύθυνοι της Δωδώνης μας έδωσαν ως "ενθύμιο" ένα μπουκάλι με γάλα κακάο.
Αφού τελειώσαμε επιβαστήκαμε στο λεωφορείο για την άλλη επίσκεψη που θα κάναμε που ήταν το εργοστάσιο νερού Βίκος. Μόλις φτάσαμε ήρθαν οι ειδικοί και μας προειδοποίησαν πως πρέπει να είμαστε τουλάχιστον ένα μέτρο μακρυά από τα μηχανήματα για λόγους ασφάλειας. Η ξενάγηση ήταν καταπληκτική. Μείναμε με το στόμα ανοιχτό. Εκτός από την υπέροχη ξενάγηση μάς έδωσαν κι ένα μπουκαλάκι με δροσερό νερό. Το μόνο που έχουμε να πούμε είναι πως το νερό είναι το απαραίτητο αγαθό που χρειάζονται όχι μόνο οι άνθρωποι αλλά και ό, τι υπάρχει γύρω μας.
Οι επισκέψεις που κάναμε, στα εργοστάσια παραγωγής γάλακτος και νερού, ήταν ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΕΣ και δεν θα τις ξεχάσουμε ποτέ!!!!!
[Μαρία Π.]

Τη Δευτέρα 26 Μαϊου η τάξη μας επισκέφτηκε το εργοστάσιο γάλακτος της Δωδώνης και το εργοστάσιο εμφιάλωσης νερού Βίκος .
Πρώτα πήγαμε στη Δωδώνη. Εκεί συναντήσαμε μια κυρία , που όπως είπε και ίδια η δουλειά της ήταν να παστεριώνει το γάλα, και μας πήγε σε μια αίθουσα όπου είδαμε ένα DVD. Στο DVD είδαμε πώς δουλεύουν στο εργοστάσιο, γιατί για λόγους υγιεινής δεν μπορουσαμε να το δούμε από κοντά. Φεύγοντας μας έδωσαν από ένα σοκολατούχο γαλατάκι !
Μετά από αυτό πήγαμε στο εργοστάσιο Βίκος. Εκεί αντιθέτως μπήκαμε στο εργοστάσιο. Είδαμε όλα τα μηχανήματα και μας εξήγησαν πώς λειτουργούν ενώ παράλληλα μας έδωσαν κι από ένα δείγμα μπουκαλιού νερού, γιατί πρέπει να ξέρετε ότι τα μπουκάλια που έχουν μέσα το νερό που πίνουμε δεν είναι έτσι εξαρχής! Με όλα αυτά είχαμε μείνει με το στόμα ανοιχτό! Φεύγοντας βγάλαμε φωτογραφίες και μας έδωσαν από ένα μπουκάλι νερό.
Τέλος πήγαμε στο Πέραμα όπου παίξαμε , ξεκουραστήκαμε και φύγαμε.
Ήταν από τις πιο τέλειες εκδρομές…!
[Αγγελική Τ.]

Τη Δευτέρα στις 26/4/2010 οι Ε' και ΣΤ' τάξεις του δημοτικού σχολείου Σταυρακίου πήγαμε μια εκπαιδευτική εκδρομή στην εταιρία γάλακτος Δωδώνη και στην εταιρία εμφιάλωσης νερού Βίκος.
Στη Δωδώνη μια κυρία μας έδειξε ένα βίντεο σχετικά με το πώς γίνεται το τυρί.Μετά όλοι είπαμε τις απορίες μας και η κυρία τις απαντούσε.Όπως βγαίναμε έξω μας έδωσαν ένα γάλα κακάο.
Μετά από τη Δωδώνη πήγαμε στη Βίκος Α.Ε επειδή όμως είχε πολύ αέρα ήρθε ένας κύριος μέσα στο λεωφορείο και μας είπε κάποια πράγματα για το τι θα δούμε στο εργοστάσιο.Χωριστήκαμε σε δυο τμήματα επειδή δεν χωρούσαμε να μπούμε όλοι μαζί μέσα στο εργοστάσιο.Όταν μπήκαμε μέσα είδαμε πόσο εντυπωσιακός είναι ο τρόπος που συσκευάζεται το νερό και μείναμε όλοι με το στόμα ανοιχτό.Όταν φύγαμε μας δώσανε σαν ενθύμιο ένα δείγμα πλαστικού μπουκαλιού πολύ πριν επεξεργαστεί και γίνει το κανονικό μπουκάλι που πωλείται στην αγορά.Όταν πας σε ένα εργοστάσιο καταλαβαίνεις πως η τεχνολογία κάνει θαύματα!!!
Έπειτα από όλη αυτή την περιήγηση οι δάσκαλοί μας μας ανταμείψανε πηγαίνοντάς μας για παιχνίδι...
[Αλεξάνδρα Β.]

Σήμερα, Δευτέρα 26 Απριλίου, ήταν μία υπέροχη μέρα γιατί επισκεφτήκαμε το εργοστάσιο της Δωδώνης.Η διαδρομή μας ήταν φανταστική. Κατεβήκαμε από το λεωφορείο νιώθοντας μεγάλη χαρά αφού γνωρίζαμε πως θα πάμε σ' ένα από τα εργοτάσια τα οποία μας προσφέρουν το καθημερινό γάλα μας.Ανυπομονούσαμε να δούμε από κοντά το εργαστήριο και τα μηχανήματα τα οποία επεξεργάζονται όλα τα γαλακτοκομικά προϊόντα όπως το τυρί το γιαούρτι κ.α.
Δυστυχώς για λόγους υγιεινής δεν είχαμε την τιμή να φιλοξενηθούμε από το εργαστήριο αλλά δενπειράζει.Με ένα μικρό βιντεάκι που μας πρόβαλλε μια από τους υπαλλήλους και κάποιες εικόνες που μας παρουσίασε μπορέσαμε να μιλήσουμε καλύτερα. Κάναμε τις ερωτήσεις μας και η κυρία μάς τις απάντησε. Μάθαμε επίσης όλες τις διαδικασίες που περνάει ένα γάλα μέχρι να φτάσει στα χέρια μας.Ύστερα βγήκαμε ένας ένας από το εργοστάσιο και ήπιαμε τα σοκολατούχα γάλατα που μας έκανε δώρο το εργοστάσιο...
...Μετά επισκεφτήκαμε το εργοστάσιο εμφιάλωσης νερού ΒΙΚΟΣ.Επειδή είχε πολύ αέρα η ενημέρωση για το τι θα δούμε, έγινε στο λεοφωρείο.Αργότερα μπήκαμε μέσα στο εργοστάσιο. Είδαμε δείγματα μπουκαλιών τα οποία ζεσταίνονται σε χυτεία,μαλακώνουν, μακραίνουν με ένα σίδερο που μπαίνει μέσα.Ύστερα είδαμε το γέμισμα των μπουκαλιών το σφράγισμα και την υπόλοιπη διαδικασία.Από το εργοστάσιο φύγαμε με πολλές αναμνήσεις και γνώσεις. Μας δώσανε δώρο ένα μπουκαλάκι νερό. Ο ξεναγός μας, μας είπε πως τα μπουκάλια τα βάφουν μπλε επειδή πουλάει περισσότερο.Μας είπε επίσης ότι στο εξωτερικό πουλάει το πράσινο.
Αυτά για τις επισκέψεις μας!!!
[Άγγελος Ζ.]

Τη Δευτέρα 26 Απρίλιου 2010 η Ε και η ΣΤ τάξη του Δημοτικού Σχολείου Σταυρακίου πήγε εκδρομή στο εργοστάσιο της ΔΩΔΩΝΗΣ.
Πρώτα πήγαμε στα γραφεία και εκεί είδαμε ένα DVD που είχε σχέση με την παρασκευή της ΦΕΤΑΣ(τυρί).
Μόλις τελείωσε το DVD μάς είπαν ότι μπορούμε να ρωτήσουμε ό,τι είχαμε απορία.
Οι απορίες που είχαμε ήταν πολύ σημαντικές, μας είπε η κύρια που μας εξηγούσε σχεδόν τα πάντα.
Όταν φεύγαμε μας έδωσαν σοκολατούχα γάλατα.
Δεν μας άφησαν να μπούμε μέσα στο εργοστάσιο για λόγους ασφάλειας.
Μετά πήγαμε στο εργοστάσιο του ΒΙΚΟΥ.
Εκεί μας άφησαν να μπούμε μέσα στο εργοστάσιο αλλά με μια προϋπόθεση, να έχουμε απόσταση από τα μηχανήματα 1μέτρο περίπου.
Για να μπούμε μέσα χωριστήκαμε σε δυο γκρουπ (η Ε ένα γκρουπ και η ΣΤ άλλο ένα γκρουπ).
Ο υπεύθυνος που είχε την Ε τάξη μας έδειξε πώς φτιάχνεται ένα πλαστικό μπουκάλι. Επίσης μας έδωσαν δείγματα μπουκαλιού.
Η εκδρομή που πήγαμε ήταν η καλύτερη!!
[Χρυσαυγή - Ελένη Ζ.]

Την Δευτέρα 26 Απριλίου 2010 επισκεφθήκαμε, αρχικά, το εργοστάσιο γάλακτος της Δωδώνης και, μετά, το εργοστάσιο παραγωγής νερού «Βίκος».
Στο εργοστάσιο γάλακτος της Δωδώνης είδαμε ένα βίντεο που μας έδειχνε τη διαδικασία παραγωγής και παρασκευής της φέτας, πώς παρασκευάζεται και πώς συσκευάζεται το γάλα. Όλα αυτά γίνονταν αυτόματα!!! Μας έλυσαν όσες απορίες είχαμε με πολλή υπομονή. Όλα αυτά μέσα από ένα βίντεο. Δεν πλησιάσαμε κανένα μηχάνημα για λόγους ασφαλείας και υγιεινής.
Μετά επιστρεφθήκαμε το εργοστάσιο παραγωγής νερού «Βίκος». Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες, πέμπτη και έκτη τάξη δημοτικού, διότι ήμασταν αρκετοί.Πρώτη μπήκε η πέμπτη. Δεν θα μπορούσατε να φανταστείτε ότι το μικρό μπουκαλάκι γίνεται από το ένα τέταρτό του. Έπρεπε να έχουμε ένα μέτρο απόσταση από όλα τα μηχανήματα. Εκεί είδαμε πάρα πολλά πράγματα. Είδαμε πώς γίνονται τα μπουκαλάκια, τα μπουκάλια του 1,5 λίτρου και τα μεγάλα μπουκάλια που μπαίνουν στους ψύκτες. Είδαμε επίσης πώς τα μπουκάλια μπαίνουν σε εξάδες, πώς τυλίγονται, πώς μπαίνουν το ένα πάνω στο άλλο και στο τέλος πώς συσκευάζονταιι όλα μαζί. Επίσης και εδώ όλα γίνονταν αυτόματα.
Ήταν μία πολύ ενδιαφέρουσα επίσκεψη!!!!